Tips från JobCenter - Arbetsintervju - Jobcenter

kontakt

Nyheter

Så genomför du en lyckad Arbetsintervju

Att vara väl förberedd när du går till din intervju ökar dina förutsättningar för att lyckas.

Men hur ska man förbereda sig? Vad bör man tänka på? Här kommer våra bästa tips!

1.

Läs på innan om företaget – Detta visar att du är intresserad & engagerad.

Vad är de för bransch? Hur ser världsbilden ut idag för den branschen? Hur ser omvärlden ut just nu? Vad krävs för att arbeta där? Hur många anställda är dom?

2.

Undvik stress – Se till att du har gott om tid så du inte behöver stressa till intervjun eller för den delen under intervjun.

3.

Ge exempel – Om du har beskrivit att du är driven i din ansökan så ge ett konkret exempel på detta

4.

Ställ frågor till arbetsgivaren – Vad är förväntningarna på tjänsten? Vilka egenskaper värdesätter ni för denna tjänsten? Vilka arbetsuppgifter ingår i tjänsten? – Visa intresse!

5. 

ÖVA! Öva för en kollega, nära vän eller din handledare för Rusta & Matcha,

Öva också på att presentera dig framför spegeln eller varför inte spela in dig själv? Många gånger är det lättare att komma på saker man gör/säger när man hör sig själv i efterhand.

Vill du ha mer tips och råd Arbetsintervju?

Prata med din handledare så hjälper hen dig!