Tips från JobCenter - CV - Jobcenter

kontakt

Nyheter

Så skriver du ett bra CV

När man skriver ett CV är det vissa saker som är bra att ha med för att säkerställa att arbetsgivaren får rätt och relevant information ifrån dig.  Här kommer våra bästa tips till dig!

Hur ska man skriva? Vad bör man tänka på? Här kommer våra bästa tips!

1.

Namn, efternamn och adress

2.

Profilbild

Utseendet är inte viktigt däremot är det alltid bra att arbetsgivaren får se en bild av dig och på så vis vet vem det är de kallar på intervju.

3.

Mailadress & Telefonnummer

När du har sökt ditt jobb vill du ju självklart att arbetsgivaren ska kunna kontakta dig? Ange dina kontaktuppgifter och dubbelkolla att dessa är korrekt!

4.

Studier/arbetslivserfarenheter

Dela gärna upp dessa i olika fält. Här ska du inte ange vad du gjorde i detalj utan din roll för just den tjänsten och arbetsgivaren. Du ska även ange det tidsspannet som du var anställd eller studerade.

5. 

Språkkunskaper

Vilka språk talar du? Talar du flytande? Kan du skriva på det angivna språket?

6.

Körkort

Har du körkort? Vad har du för körkort? Här ska du skriva med alla du har som är relevanta för just denna tjänsten

7.

Skriv ”Referens lämnas på begäran”.

Du bör ha minst två personer på personer som känner dig, gärna tidigare kollegor

8.

Kom ihåg att uppdatera och anpassa ditt CV till varje tjänst du söker.

Vill du ha mer tips och råd CV?

Prata med din handledare så hjälper hen dig!