Det är alltid klokt att vara förberedd på vilka frågor arbetsgivaren kan ställa vid en anställningsintervju. Självklart ska du läsa på om företaget och tjänsten så mycket som möjligt – på hemsidan men också i sociala medier. Men det kan också kännas tryggt att...
Att söka jobb, med allt vad det innebär med exempelvis ansökningshandlingar, intervju och liknande, är ofta lättare sagt än gjort. Det är lätt att fastna i invanda formuleringar och kan vara svårt att få till spetsen som gör att just du sticker ut bland högen av...
Så skriver du ett bra CV När man skriver ett CV är det vissa saker som är bra att ha med för att säkerställa att arbetsgivaren får rätt och relevant information ifrån dig. Här kommer våra bästa tips till dig! Hur ska man skriva? Vad bör man tänka på? Här kommer våra...
Så genomför du en lyckad Arbetsintervju Att vara väl förberedd när du går till din intervju ökar dina förutsättningar för att lyckas. Men hur ska man förbereda sig? Vad bör man tänka på? Här kommer våra bästa tips! 1. Läs på innan om företaget – Detta visar att...
Så skriver du ett bra Personligt Brev När man skriver ett Personligt Brev är det bra att försöker tänka dig in i arbetsgivarens situation och fundera på varför hen skulle anställa just dig? Förutom det är det också bra att du funderar på dina egenskaper och varför du...